Mål 2019

 
 
Vad är ett nytt år utan lite mål?
 
Det här året har jag många önskningar som inte direkt är mätbara. Som att skratta mer! Hur bra mår man inte i kroppen när man får skratta lite. Man slappnar av så gött. Egentligen är det samma sak när man gråter, då släpper man också på spänningar. Tur att jag gråter så ofta då... :) :) :) Mvh Känslig.
 
Men för att ta de mätbara då! 
 
- Springa ett obstacle-lopp. Åh vad jag hoppas få till den här! Har försökt att jaga en partner till detta men det har varit lite svalt intresse om man säger så. Men så har Axel sagt kaaanske så jag lägger allt mitt tro och hopp på honom. Det hade varit så kul att göra en sån grej ihop! Han är min bästa träningspartner, sätter så stort pris på att vi får till lite träningsdejter nu och då. 
 
- Göra två strikta pull ups. Var och nosade på en nu precis innan jul, men sen kom livet lite emellan och nu har jag varit sjuk och jada jada. Innan årsskiftet vill jag iaf klara två på raken! 
 
- Stå på händer. Övar och övar och övar. Och vad vet vi sen innan? Övning ger färdighet. Det här är det målet jag är mest taggad på faktiskt! Det är så kul att stå på händer :)
 
- Börja bygga vårt hus. Det blir mer och mer verkligt och jag är tacksam att Axel gett och ger mig tid att växa in i det här projektet. 
 
- Unna mig en massage. Fick ett presentkort av jobbet när jag gick på mammaledigt och det ska utnyttjas! 
 
- Läsa minst 10 böcker. Jag älskar att läsa men är alldeles för dålig på att ge mig själv tid till det. Blir lätt slösurf istället. Hur ovärt?
 
- Springa milen under timman. Är ju igång med löpningen igen och har investerat i en grym multisportklocka. Så inte ska denna va omöjlig inte!
 
Jag ska också sluta vara folk till lags, visa mig själv mer respekt, älska min kropp och mina nya post-amningsbröst mer, våga säga ifrån oftare, värna om de relationer som är viktiga för mig, inte ta allt så seriöst här i livet vi dör ju trots allt ändå i slutändan, lyssna mer inåt, ta mer ansvar i allmänhet, våga ställa mer krav på andra, och ABSOLUT INTE vända ut och in på mig själv för att folk ska tycka om mig - folk som jag inte ens tycker om själv? MEN framför allt så ska jag njuta av Vilgot och snusa honom i nacken så ofta jag kan. Lille älsklingen. 
 
Det var alles gott folk! Någon som också vill sätta handstående så vet ni vart jag finns. Allt blir ju roligare om man är två. 
 
 
 
 

Kommentera här: