Tillbaka i boxen

 
 
Träningen betyder så mycket för mig. Den är a och o för att jag ska må bra. Men den historian har ni ju hört. Bröt samman mitt i graviditeten när sammandragningarna gjorde att jag inte kunde träna längre. Träningen befriar mig från ångest och stress, det har den alltid gjort. Träningen är min fristad och den är livsnödvändig i mitt liv. 
 
I helgen satte jag igång mitt Crossfitmedlemskap igen, och idag var jag där för första gången på 5 månader. Jag fokuserar på att stärka bålen och träna lugnt! Man säger att det tar ungefär 1 år för kroppen att komma tillbaka till sin urpsrungliga form igen efter en graviditet och förlossning, så jag tänker inte hetsa fram resultaten. Kroppen får ta den tid den behöver. Men bara att vara tillbaka i boxen ger mig sån energi och gör mig så glad!
 
Jag saknar såklart formen jag hade förr, men jag blir även peppad på att arbeta mig tillbaka till den igen och sätta nya mål att uppnå. 
 
Fokus fram till jul är att stärka bäckenet och bålen, hitta rumpan (den försvann under graviditeten), och klara pull ups igen. 
 
 

Kommentera här: