Vecka 38

 
 
Tiden går så fort! Jag tänkte att sista tiden kommer gå sååå långsamt, men nä, än så länge så tickar den på i rasande fart. Kanske blir annorlunda när jag går hem på heltid på fredag! 
 
Nu är bebis färdigutvecklad och kan komma när som helst. Det är lite pirrigt! Samtidigt som jag känner mig väldigt lugn. Och peppad. Det ska bli häftigt att uppleva det som alla pratar om. Ett tag så fastnade jag i ett ganska negativt tänk runt förlossningen, läste och lyssnade på för många jobbiga förlossningsberättelser och kunde inte i mitt liv förstå hur jag skulle klara det. Den sista tiden har jag försökt fokusera lite mer på det positiva, att lyssna på personer som berättar ur ett lite mer lättsamt perspektiv och inte gräver ner sig i hemska detaljer. Jag lyssnade till en början mycket på "Vattnet går"-podden, och visst den är bra och ger en ärlig och bred bild på hur förlossningar kan vara, men för mig var det inte bra att lyssna på den då det ofta var ganska tuffa berättelser om saker som gått fel eller annat jobbigt. Vilket jag självklart förstår att dom tar upp eftersom det annars inte hade blivit en bra podd. Men värt att veta!  Jag blev otroligt stressad av den och tappade självförtroendet helt och hållet. Som tur är har det vänt nu, och jag ser fram emot förlossningen och tycker det ska bli coolt! 
 
Vi har fått det mesta gjort nu, så vi är redo när bebis är redo! Vi har kvar ett info-möte på östra sjukhuset bara, och så ska vi försöka få till en profylaxkurs... Skjutit upp den ett par gånger på grund av att vädret varit så sinnessjukt fint det sista! Gäller ju att ha rätt prioriteringar.. haha. 
 
Annars så mår jag väldigt bra för att vara så pass höggravid! Av någon konstig anledning så går jag mycket bättre nu än vad jag gjorde i mitten av graviditeten. Nu kan jag gå 3km i helt ok tempo och jag får knappt inga jobbiga sammandragningar. Så jag försöker få till en sån prommis varje dag. Känt mig lite tröttare den senaste veckan men mitt blodvärde var på väg ner senast vi mätte hos barnmorskan så det har sin naturliga förklarning. Kroppen har även börjat samla på sig vatten. Skulle säga att jag är lite rund om fötterna bokstavligt talat, haha.. Gör lite ont i slutet av dagen men då tvingar jag Axel att ge mig fotmassage, hehe.. 
 
Och just det! Hugo mår bättre!!💕 Han repade sig efter några dagar och nu är han äntligen som vanligt igen. Vårt lilla hjärta. 
 
Carro var här i fredags och vi åkte ner till havet och tog lite bilder på magen! Man är inte så himla pepp på att ta bilder när man känner sig som en flodhäst, men hade jag inte tagit en enda bild så hade vi nog ångrat det. Men det blev inga cheesy par-bilder på mig och Axel haha, där går gränsen.
 

Kommentera här: