Gravid vecka 39 - Let the waiting game begin!

 
 
Hej från ett svullo. Haha, jag är så rund nu.. Det sa bara pang och nu är hela min kropp fylld av vätska. Så sjukt jobbigt. Känslan i benen är exakt samma som jag hade efter att jag och Axel hade varit ute och vandrat i 3 dagar i norska fjällen, så tunga!
 
Men nu är det bara att bita ihop. Alla tror att det är nära nu pga svullnaden i ansiktet (inkl barnmorskan som inte trodde vi skulle ses nästa vecka), men jag är skeptiskt alltså. På nåt sätt inbillar jag väl mig att jag ska få lite mer förvarning än så, typ förvärkar ett tag innan? Men det är ju inte alls säkert det blir så. Nu är i alla fall mina sura uppstötningar värre än någonsin och jag har även börjat må illa, så han är välkommen ut prick NU om det skulle behaga lilla herren. Sen ligger han ju och kommer åt några nerver down there så ibland känns det som knivar i fiffi och ut i höfterna, den känslan är allt annat är behaglig kan jag tala om. 
 
Annars har jag ändå rätt bra med energi. Jag har fått dille på att baka och frysa in. Känslan när jag får packa ner mina kakor i en burk, skriva en etikett och sen lägga i frysen- aaaaah. Det känns bra i hela kroppen. Det är nog mitt sätt att boa? Axels sätt att boa är att åka och spontanköpa saker, igår blev det en bil.....
 
Nej, nu ska jag gå och baka lite till.....
 
Det här är nog en av de finaste bilderna jag tagit. Den värmer mitt hjärta nåt oändligt♥
 
 

Kommentera här: